חברת הגיימינג הישראלית באפ טכנולוגיות הנפיקה בבורסה לניירות ערך בתל אביב והיא חברת הגיימינג הראשונה שתירשם למסחר בבורסה בישראל. על פי הודעת החברה באפ טכנולוגיות גייסה מעל 30 מיליון שקלים ממשקיעים מגוונים, לאחר עודף ביקושים רב. שלושת מייסדי החברה ובעלי השליטה הינם עילי דה-בר, אופיר גרטנר ואופיר שרעפי. את ההנפקה הובילה חברת ווליו בייס חיתום.
תחום משחקי המחשב הוא אחד התחומים הצומחים והרווחיים בעולם, אך עד עתה חברות הגיימינג הישראליות נותרו פרטיות, וחברות גיימינג עולמיות נסחרו בחו"ל. באפ טכנולוגיות הנפיקה את החברה שהוקמה על ידי שלושה יזמים בוגרי חיל האוויר: אופיר גרטנר, עילי דה-בר ואופיר שרעפי. החברה בדרך להיות מועדון הלקוחות בין המובילים בעולם בתעשיית המשחקים.
הפלטפורמה של BUFF מיועדת לגיימרים המשחקים משחקי וידאו (eSport) ותומכת במשחקים המפורסמים ביותר בעולם, כגון: Fortnite, Counter Strike, League of Legends, Rocket League ועוד.
לדברי עילי דה בר, מנכ"ל באפ טכנולוגיות וממייסדי החברה: ״אנו שמחים להצטרף לבורסה בתל אביב, מודים למשקיעים על הבעת האמון ורואים בהנפקה אבן דרך חשובה בהתפתחות החברה. שוק הגיימינג העולמי הוא שוק ענק שנמצא בצמיחה משמעותית, אסטרטגיית החברה היא לפעול להמשך הצמיחה המואצת בפעילותה, בין היתר באמצעות הרחבת שיתופי הפעולה העסקיים, שיפור מתמיד של הטכנולוגיה והגברת פעילות השיווק וההפצה."
לדברי אמיר נחום, סמנכ"ל ווליו בייס חיתום, אשר הובילה את ההנפקה: "שוק הגיימינג העולמי נמצא בצמיחה אדירה ובישראל ישנן חברות טכנולוגיה רבות העוסקות בתחום. אנו מאמינים כי ההצלחה הגדולה בהנפקת באפ טכנולוגיות תביא חברות נוספות מהענף לבורסה בתל אביב".
בפלטפורמה של BUFF הוטמעו כלים, מתודולוגיות ורעיונות מתחום ה-MachineLearning, BigData וה- AI, אשר בעזרתם החברה יודעת לזהות את ההישגים שצברו השחקנים במשחקים השונים ובכך לתגמל את השחקנים בצורה נכונה ולאפשר לשחקנים לצבור "BuffPoints". בנקודות הנצברות ניתן להשתמש במשחקים שונים הנתמכים על ידי החברה, לרכוש שוברים לדומינוס פיצה או לסוני פלייסטיישן, ואף לרכוש מוצרים פיזיים (כמו עכבר ומקלדת ייעודיים לגיימרים).
באפ טכנולוגיות קשורה בהסכם שיתוף פעולה עם חברת OverwolfLtd, סטארט-אפ הגיימינג הישראלי שפיתח פלטפורמת תוספים למשחקי מחשב, אשר גייס לאחרונה 52 מיליון דולר.
על-פי הערכות, שחקני משחקי וידאו ברחבי העולם הוציאו בשנת 2020 מעל 159 מיליארד דולר על משחקי וידאו, בין אם למחשב האישי הנייח שלהם, בין אם למכשירים הניידים או לקונסולות המשחק. ההכנסות השנתיות של שוק הגיימינג שוות יותר מההכנסות בשוק המוזיקה ובשוק הסרטים גם יחד. לפי האתר statista, נכון ל-2020 שוק הגיימרים בעולם עומד על כ-2.7 מיליארד איש – כשליש מאוכלוסיית העולם. זאת לעומת 1.5 מיליארד איש לפני 5 שנים ו-200 מיליון לפני עשור.
בתמונה: יזמי באפ טכנולוגיות צילום: אילן ספירא