חברת ארניקס, העוסקת במערכת בינה מלאכותית לתמחור והתאמה אישית של מוצרים בזמן אמת בתעשיית הביטוח והבנקאות, רוכשת את נכסי חברת הסטארט אפ Driveway Software Corporation, המספקת מערכות טלמטיקה מבוססות בינה מלאכותית בתחום ביטוח מבוסס שימוש. בעקבות הרכישה תצרף ארניקס לשורותיה את צוות החברה, המורכב ממומחים מובילים בתחום.
הנכסים שנרכשו, ביניהם אפליקציית טלמטיקה חדשנית, יהוו בסיס למוצר חדש של ביטוח מבוסס שימוש (Usage-Based Insurance) וביטוח מבוסס התנהגות (Behavior-Based Insurance). המוצר יאפשר לחברות ביטוח להשתמש במערכת טלמטיקה חכמה לביצוע הערכות סיכונים, התאמה אישית ותמחור ולספק ללקוח בזמן אמת מוצרים אלו.
המרכיב העיקרי ברכישה הוא אפליקציית הטלמטיקה של Driveway, שתשולב כרכיב ליבה במוצרי ארניקס. הפתרון החדש של ארניקס יכלול מגוון יכולות להן זקוקות חברות הביטוח בכדי לצפות את צורכי השוק המשתנה – לרבות דיוק בנתונים, מודלים להערכת סיכוני נהיגה והתנהגות נהגים, ומתן אפשרות לפעול באופן יזום. בכך יתאפשר לחברות הביטוח להשיק מוצרים חדשים באופן מואץ, לתמחר אותם באופן מדויק המבוסס על הבנה מעמיקה יותר של התנהגות הצרכן ורמת הסיכון שלו, ולספק לו במהירות הצעות מותאמות אישית הרלוונטיות עבורו.
לדברי אודי זיו, מנכ"ל ארניקס: "בתקופה בה ציפיות הצרכנים מתפתחות במהירות, חברות ביטוח מוצאות את עצמן תחת לחץ הולך וגובר להתאים את מוצריהן לצורכי השוק. הפתרון החדש ורב-העוצמה שלנו משלב מערכת טלמטיקה חכמה עם יכולות התפעול והאנליטיקה המתקדמות הנחוצות לחברות הביטוח על מנת להציע תעריפים ומוצרים המותאמים באופן מדויק לצרכים של כל אחד ואחת מלקוחותיהן, בכל פעם מחדש".
Earnix נוסדה בשנת 2001 לשם הובלת חזון הפרסנוליזציה בעולמות הביטוח והבנקים בצורה חכמה, מהירה ובטוחה יותר. הפלטפורמה שארניקס פיתחה מאפשרת מתן שירותים מותאמים אישית ברמה גבוהה, הנשענים על ניתוח מתקדם של המידע הרב שבידי חברות אלה, לשם הגדלת שביעות הרצון של הלקוחות, ליצירת חוויית לקוח מיטבית ועדכנית בעבורם ולשיפור הביצועים העסקיים של חברות הביטוח והבנקים.
החברה פיתחה פלטפורמת ענן (SaaS) מבוססת AI עם יכולות ניתוח פורצות דרך המחוללת מהפכה צרכנית של ממש בעולמות הביטוח והבנקאות: פרסונליזציה בזמן אמת המתאימה ללקוחות מוצרים פיננסיים (פוליסות ביטוח, הלוואות, וכו') ברמת התאמה חסרת תקדים – המוצר הנכון, במחיר הנכון ובזמן הנכון, המוצעים בזמן אמת במגוון נקודות מגע (אתר, אפליקציה, סוכן ביטוח, פקיד בנק ועוד). כל זאת באמצעות פלטפורמה המשתלבת עם מערכות הליבה של חברת הביטוח או הבנק בצורה יעילה וחלקה, תוך מתן מענה מקיף לכל צרכי האבטחה והרגולציה הנדרשים להם.
באמצעות מערכותיה של החברה ניתנו בשנה האחרונה כ-1.4 מיליארד הצעות מחיר לשירותים ומוצרים שונים בעבור לקוחות הקצה של חברות הביטוח והבנקים. Earnix משווקת את פתרונותיה ביותר מכ-30 מדינות ב-5 יבשות. בין לקוחותיה: Generali Group, AEGON, US Bank, Toyota Financial Services, Axa, Groupama. נתחי השוק שלה כוללים: 70% משוק הביטוח הרלוונטי באוסטרליה, 16 חברות ביטוח באנגליה, 2 מתוך 7 חברות הביטוח הגדולות בארה"ב ועוד. ב-2020 נבחרה ארניקס על ידי CB Insights "למובילת שוק בחיזוי אנליטי בעולם הביטוח", כמו כן דורגה על ידי P&C 360, ל"אחת החברות המבטיחות לשנת 2021 בטכנולוגיות ביטוח" (Insuretech).
החברה גייסה עד היום כ 100 מיליון דולר מהקרנות JVP, Insight Partners, Vintage ו-IGP ומוערכת לפי שווי של יותר ממיליארד דולר.
Earnix מעסיקה כיום כ-270 עובדים ועובדות, 200 מהם בישראל (גבעתיים וחיפה), והשאר במרכזי החברה בארה"ב, בריטניה ושאר העולם. החברה ממשיכה בקצב צמיחתה המואץ ומגייסת בימים אלה עוד עובדים.
בתמונה: אודי זיו מנכל ארניקס. צלם: אלי דאסה