חברת AllCloud הישראלית בנתה מערכת ענן, על גבי פלטפורמה של חברת Salesforce עבור משרד החוץ. המערכת זמינה כבר עתה לשגרירים, הדיפלומטים, מטה משרד החוץ בארץ ונציגויות משרד החוץ בעולם.
מדובר במערכת שמרכזת את הפעילות הניהולית הדיפלומטית מכל נציגויות ישראל בעולם תחת מטריה טכנולוגית אחת. פיתוח המערכת ארך כשנה. את אפיון ויישום המערכת, שהותאמה לצרכים הייחודיים של משרד החוץ, ביצעה חברת AllCloud על גבי פלטפורמת Customer 360 המתקדמת של חברת Salesforce.
הנציגויות הדיפלומטיות של ישראל ברחבי העולם מנהלות קשרים ענפים עם ממשלות זרות וארגונים בינלאומיים. עבודתם של הדיפלומטים דורשת קשר רציף, מסביב לשעון, עם עובדי המטה, הנציגים, משרדי הממשלה ועוד. המערכת החדשה של משרד החוץ מאפשרת גישה מיידית של עובדי המשרד לכל התוכן הארגוני הבלתי מסווג שמייצרים המטה והנציגויות במהלך עבודתם השוטפת ואחזור המידע בצורה פשוטה, מיידית ויעילה.
באמצעות המערכת יכולות נציגויות משרד החוץ בעולם למנף ולשדרג את יכולות המשרד ואת השירותים המסופקים דרכו, תוך שליטה ובקרה מיטבית בכל רגע נתון.
למערכת החדשה שורת יתרונות: ניהול מערכת שליטה ובקרה יעילה ושימור הידע הארגוני, קשר רציף, ישיר ויעיל בין כל עובדי הארגון בארץ ובעולם, ייעול הניהול והבקרה על פעילויות בין מטה המשרד והנציגויות וניתוח קמפיינים ברשתות החברתיות באופן שיהיה נגיש מיידית לכל הנציגויות.
הטמעת המערכת היא השלב הראשון, כשהמטרה היא הקמת מערכות נוספות על בסיס הפלטפורמה הנוכחית, כך שתתאפשר דיגיטציה של שירותים ותהליכים שמספק המשרד. לדוגמא, קורסים לאזרחים של מדינות זרות. בנוסף, המשרד מתכנן ייעול של תהליכי העבודה הפנים ארגוניים באמצעות הפלטפורמה החדשה.
הטמעת המערכת היא פרויקט אסטרטגי חשוב של המשרד לשנים הקרובות לנוכח המשימות והאתגרים עמם הארגון המבוזר נאלץ להתמודד.
לדברי משה בן-לולו, ראש אגף תקשוב במשרד החוץ: "כחלק מהיערכות משרד החוץ לשינוי תפיסת העבודה הדיפלומטית בעקבות משבר הקורונה, נבחנו פלטפורמות אשר יכולות לשלב את העבודה הדיפלומטית במטה ובנציגויות, תוך התאמתן לעידן הדיגיטלי והרשתות החברתיות. המהלך הינו חלק מפעילות נרחבת שהאגף מבצע לאחרונה בהרחבת ארגז הכלים הדיפלומטי.
מאיר כהן, דירקטור דליברי לסקטור הציבורי מחברת AllCloud אמר: "AllCloud מתמחה בפתרונות ענן כדוגמת המערכת שפותחה עבור משרד החוץ ויש לה ידע וניסיון ייחודיים בפתרונות עבור המגזר הציבורי. מינוף הידע והניסיון מאפשרים פרויקטי טרנספורמציה דיגיטלית ממוקדי הצלחה ויצירת ערך מהיר ללקוח. פלטפורמת הענן שנוצרת, כמו זאת שנוצרה עבור משרד החוץ, מאפשרת המשך אדפטציה יעילה וזריזה של המערכת לצרכים המשתנים של הלקוח והוספת מודולים שמרחיבים את הדיגיטליזציה ואת השימוש במערכת".
איתי מרגלית, סמנכ"ל מכירות בסיילספורס: "בעולם הדיגיטלי בו אנו חיים, הערך של מערכות יחסים מהימנות חשוב אפילו יותר. סיילספורס היא המומחית והמובילה העולמית בחיבור בין אנשים וארגונים וכן בין אנשים בתוך הארגון. זהו כבוד גדול ואנחנו גאים לתמוך במשרד החוץ בפרויקט החשוב הזה יחד עם שותפינו בחברת AllCloud".
אהרן נחום, מנהל המחשוב והיישומים במשרד החוץ: "המערכת החדשה הינה ביטוי לחשיבות ולמרכזיות של מערכות המידע לתהליכים עסקיים. המערכת מביאה לידי ביטוי הנגשה של כלים טכנולוגיים לצד תהליכים ארגוניים, אשר מסייעים למנף ולייעל את הפעילות המדינית והעסקית. מבחינתנו, מדובר בשלב הראשון בשינויים שהאגף מוביל לקראת השנים הבאות, על מנת לענות על צרכי הארגון".
בתמונה: (משמאל לימין) נחום רוזנבאום, מנהל מגזר ציבורי, סיילספורס ישראל / רובין פישר, סגן נשיא אזורי למכירות, סיילספורס / רונית רובין, נשיאה, EMEA, אולקלאוד משה בן לולו, ראש אגף התקשוב, משרד החוץ / איתי מרגלית, סמנכ"ל מכירות, סיילספורס ישראל / אהרון נחום, מנהל המחשוב והיישומים, משרד החוץ / יוסי שאשא, מנהל חטיבת סיילספורס, אולקלאוד, ישראל צילום הלנה גרצן. מתוך אירוע השקה שנערך במטה משרד החוץ בירושלים לרגל הטמעת מערכת המיחשוב בכל הנציגויות בעולם.