שמיר אופטיקה משיקה עדשות משקפיים קלות וחזקות

הדמיה יחסי ציבור

בתום תהליך מחקר ופיתוח של כשש שנים, חברת שמיר משיקה עדשות משקפיים קלות וחזקות בפטנט בינלאומי (Patent pending) עם טכנולוגיית Metaform המבוססת על טכנולוגיית ננו המאפשרת לייצר סוג חדש של עדשה, הכוללת את כל התכונות האופטיות, הפיזיקליות והציפויים בתוך החומר עצמו.

מעבדות המחקר והפיתוח של שמיר, בשיתוף עם חברת Satisloh השווייצרית, פיתחו את טכנולוגיית Metaform שמאפשרת כיום למרכיבי המשקפיים שילוב של עדשה דקה, קלה, עם ביצועים אופטיים גבוהים ועם כל ציפויי העדשה הנחוצים.

הטכנולוגיה החדשה מיוצרת בתהליך ידידותי לסביבה, ועושה שימוש בשכבה חדשנית (Preform), המחזקת את מבנה העדשה ומאפשרת ליצור עדשות משקפיים דקות וקלות יותר. שכבת ה־Preform מורכבת ממבנה של ציפויים, שבפיתוחה נעשה שימוש באלגוריתמים מתקדמים לשליטה על גלי האור ומשכבה אופטית דקה ובעלת עמידות עוצמתית, המשמשת גם את תעשיות הרכב, התעופה והחלל, כולל נאס"א.  החיבור האופטימלי בין ה- Preform לכל צורת עדשה קיימת נעשה על ידי טכנולוגיית תלת – ממד ייחודית לחיבור מושלם של ה- Preform אל העדשה.

הטכנולוגיה מאפשרת לשפר את העדשות הקיימות, ובכך ליצור עדשה חדשה עם ציפוי מובנה, שחזקה עד פי 18 יותר מדרישות מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) ודקה וקלה בשיעור של עד ל־40% יותר לעומת עדשות רגילות (עדשות מינוס).

"להשיק את המהפכה הטכנולוגית הבאה בשוק האופטיקה, זוהי גאווה ישראלית אמיתית ובשורה עולמית", אומר יגן משה, מנכ"ל שמיר תעשיות אופטיקה, "עם טכנולוגיית Metaform, ניתן היום להשיג את מה שעד כה, נחשב לגבול יכולות הייצור וזאת באמצעות שימוש בטכנולוגית ננו, חומרים מיוחדים ואלגוריתמים חדשניים. הקדשנו גם מחשבה לזווית האקולוגית ואכן, תהליך הייצור צורך עד ל־80% פחות אנרגיה לעומת תהליכי ייצור מסורתיים, מכיוון שהוא משתמש בפחות מים, חומרים כימיים ואנרגיה ומייצר טביעת רגל אקולוגית נמוכה מאד".

שמיר תעשיות אופטיקה בע"מ הוקמה בשנת 1972 ומאז בנתה לעצמה מוניטין עולמי כמומחית בתחום פיתוח וייצור עדשות. היא נמנית על עשר החברות המובילות בעולם בתחומה. החברה מפעילה מרכז מחקר ופיתוח חדשני במטה החברה בקיבוץ שמיר שבגליל העליון.  כיום מעסיקה החברה כ־2,500 עובדים ב-22 אתרים וחברות בת בישראל וברחבי העולם, כש־18 מתוכם הם אתרי ייצור. בשנת 2021 הכריזה שמיר על שותפות חדשה עם קבוצת מרוצי הפורמולה 1 Alpine F1® Team.

https://www.shamir.co.il

אהבתם ? שתפו

רוצים לקרוא עוד ?