הסטארט אפ הישראלי אדרסבל גייס 7.5 מיליון דולר

אדרסבל צילום שרית ציילר כהן
אדרסבל צילום שרית ציילר כהן

חברת אדרסבל (Addressable) הכריזה על השלמת סבב גיוס seed בסך 7.5 מיליון דולר בהובלת קרן Viola Ventures ביחד עם Fabric Ventures , Mensch Capital Partners ו-North Island Ventures. ההון שגויס יאפשר בניית יכולות נוספות לקמפיינים הדיגיטליים, האצת פיתוח איסוף הדאטה ומתן פילוחים נוספים על משתמשי הבלוקציין לרשתות חברתיות נוספות. החברה מציינת בהודעה שהוציאה לתקשורת כי הפכה לראשונה בעולם אשר מאפשרת פרסום ממוקד למשתמשי בלוקצ׳יין. בכך תאפשר לאנשי שיווק להשתמש בביג דאטה שהחברה בונה ולפלח את קהל המשתמשים האנונימי לטובת פרסום קמפיינים ברשתות החברתיות (טוויטר, אינסטגרם ופייסבוק). החברה

את החברה ייסדו תומר שרוני המשמש כמנכ"ל, תומר שלמה המשמש כסמנכ"ל טכנולוגיות ומנהל את פיתוח המוצר וד"ר אסף נדלר המשמש סמנכ"ל המחקר. החברה הוקמה בשנת 2022, ממוקמת בתל אביב ומונה כ-12 עובדים, בניהם מומחי בלוקצ׳יין ודאטה.

אדרסבל פותרת את אתגר המרקטינג המרכזי בעולם הקריפטו, ומאפשרת לראשונה לעסקים בתחום לייצר קמפיינים אפקטיביים מול משתמשי ארנקים דיגיטליים. המוצר של החברה מאפשר לבחור קהלי יעד מתוך כלל משתמשי הבלוקצ׳יינים השונים ולייצר קמפיינים מדויקים ברשתות החברתיות הפונים לאותם המשתמשים. בכך, הופכת החברה ליחידה המאפשרת לאנשי שיווק לקבל מידע על התנהגות קהל צרכנים שנתוניו לא היו גלויים עד כה.

הממשק של אדרסבל מאפשר לאנשי שיווק ליצור קמפיינים דיגיטליים דרך תבניות פשוטות, המורכבות משאילתות לפילוח הקהלים המבוקש: אלו שביצעו פעילות לאחרונה, שווי הארנק הדיגיטלי שברשותם, אילו מוצרים רכשו\סחרו ועוד. הנתונים המתקבלים שומרים על אנונימיות הפרופיל האישי והחברה משתמשת בתקני אבטחה מחמירים והצפנות מתקדמות, מכבדת וממלאת אחר הנחיות ה- GDPR.

זיהוי ואפיון הקהל מתבצע דרך ניתוח מאגרי מידע עצומים של למעלה מ-500 מיליון ארנקי קריפטו ו- 100 מיליון חשבונות במדיה החברתית כך שהמערכת מייצאת את הקהלים הממוקדים ישירות למערכות השיווק הדיגיטלי ברשתות החברתיות. עבור מדידת הביצועים, המערכת מנתחת את איכות הקמפיין החל מהפרסום ברשת החברתית ועד רכישות במערכת הבלוקצ׳יין, כפי שטרם התאפשר עד כה.

המוצר הושק בסוף 2022 ובין לקוחות החברה כבר ניתן למצוא את: פוליגון, Kryptomon ו-Immutable – מחברות משחקי הבלוקצ׳יין המובילות בעולם, ו- Bancor,  מהוותיקות והמוכרות בתחום הפיננסים בקריפטו.

תומר שרוני, מייסד שותף ומנכ״ל Addressable: "הצמיחה של כל חברות הבלוקצ׳יין כיום חסומה בגבולות הקהילה שהצליחו לבנות באופן אורגני. לנו יש את היכולת הייחודית לאתר ולפרסם למשתמשי בלוקצ'יין במדיות חברתיות שונות ולהצמיח את התחום כולו. אנחנו גאים במערכת הייחודית שלנו, בטוחים שהיא תוביל לשינוי אדיר בתחום השיווק למשתמשי בלוקצ'יין ותאפשר כניסה מואצת של חברות ציבוריות ומותגים לתחום".

"אנו פותחים את מה שאפשרי בשיווק דיגיטלי מסורתי ברשתות החברתיות גם כלפי צרכנים המחזיקים ארנקי קריפטו. השירות מאפשר לחברות שרוצות לעדכן את הקהל שכבר רכש מהם, וקהלים חדשים הדומים לו, לגבי פיצ'ר חדש או מוצרים חדשים, דבר הכרחי להידוק הקשר בין חברה לצרכן." אומר ד"ר אסף נדלר, מייסד שותף וסמנכ"ל המחקר.

עמרי בן-דוד, שותף בקרן Viola Ventures: "הפיתוח פותר בעיה מהותית של חברות המעוניינות להבין את הקהל שלהם שפעיל בבלוקצ׳יין. מאפשר לאנשי שיווק לחבר את הנקודות שבין הפעילות בבלוקצ׳יין לזאת שחלה ברשתות החברתיות, כדי לאפשר פרסום ממוקד עם תוצאות טובות יותר בהיבטי מכירות והחזר על הוצאות פרסום. בשילוב עם צוות מייסדים מהשורה הראשונה, אנו מאמינים ש-Addressable נמצאת בנקודה אידיאלית כדי להוביל את הקטגוריה הגדלה של מוצרי שיווק בבלוקצ׳יין״

ריצ'רד מוירהד, יו"ר ושותף מנהל בחברת Fabric Ventures: "יכולות השיווק של Addressable מאפשרות לצוותי השיווק להגיע לקהלים חדשים באופן ממוקד ויעיל, וזו בשורה ענקית לתעשייה שלמה שמשתוקקת לכך כבר תקופה ארוכה. אנחנו נרגשים לקחת חלק במסע ולהיות חלק מההצלחה שלהם"

אדרסבל היא חברת טכנולוגיה אשר עוסקת באיסוף מידע על משתמשים בפלטפורמת הבלוקצ'יין ומאפשרת בפעם הראשונה לאנשי שיווק להתאים עבורם קמפיינים דיגיטליים ברשתות החברתיות. מדובר על נתוני צריכה בפלח שוק מרכזי שלא היה גלוי עד היום: קוני טוקנים, סוחרי NFT,  גיימרים וכל מי שביצע אינטראקציה כלשהי ברשתות הקריפטו.

החברה הוקמה בשנת 2022  על ידי 3 מייסדים:
תומר שרוני המשמש כמנכ״ל, בוגר תלפיות ובוגר תואר שני בהרווארד. שירת 18 שנים במשרד ראש הממשלה והצוותים עליהם פיקד זכו ב-3 פרסי בטחון ישראל. עד לאחרונה, היה Product VP ביוניקורן Security Salt.
תומר שלמה משמש כ-CTO ומנהל את פיתוח המוצר, בוגר הנדסת חשמל מהטכניון ומנהל עסקים מאונ׳ תל אביב. שירת כ-10 שנים במשרד ראש הממשלה. לאחר מכן, היה ראש המחקר ביוניקורן At-Bay ,עבד בחברת אקמאי והקים קבוצה בחברת סינמדיה בה ניהל קבוצת מחקר ופיתוח של 50 אנשים כסמנכ״ל טכנולוגיות.
ד״ר אסף נדלר המשמש סמנכ״ל מחקר, שירת כ-10 שנים בחיל המודיעין ולאחר מכן כ-7 שנים בחברת אקמאי. בתפקידו האחרון היה דירקטור של מדעי הנתונים בחברה וניהל למעלה מ-20 חוקרים ברחבי בעולם. אסף השלים דוקטורט בהנדסת תוכנה מטעם אוניברסיטת בן-גוריון ופירסם למעלה מ-10 מאמרים ופטנטים בתחומים של בלוקצ׳יין, ניתוח מידע ובינה מלאכותית.

אהבתם ? שתפו

רוצים לקרוא עוד ?