סיפיה וויז'ן, חברת אוטו-טק המפתחת, מייצרת ומשווקת טכנולוגיות ומערכות מתקדמות מבוססות AI לניטור נהג ופנים הרכב ליצרני רכבים ולציי רכב מינתה בחודש האחרון ארבעה דירקטורים לחברה. חברי הדירקטוריון החדשים כוללים את אל"מ במיל' גל שמואלי, אורית לרר, רו"ח מיכל בריקמן-מרום ואלחנדרו וינשטיין. דירקטורים אלה מצטרפים לחברי הדירקטוריון הקיימים, ד"ר תומאס ווטצ'ר, מנכ"ל קרן Jebsen Capital שהינה בעלת המניות הגדולה בחברה, ד"ר סשו בהגבטולה, בעל מעל ל- 30 שנות ניסיון בתעשיית הרכב (מתוכן 20 שנה בדיימלר), סמנכ"ל טכנולוגיה ונשיא בקבוצת Ashok Leyland Group, ויו"ר הדירקטוריון, אלי טלמור, פרופסור בכיר ב- London Business School, ומשקיע סדרתי בעל רקורד של אקזיטים באירופה ובישראל.
במקביל להצטרפות הדירקטורים החדשים, ג'יימס מיטשל, סטפן מרגוליס, ורמי ליפמן, מבעלי המניות בחברה, אשר כיהנו כדירקטורים בחברה, פרשו מתפקידם. סה"כ מונה דירקטוריון החברה שבעה חברים, מתוכם ארבעה בלתי תלויים.
אל"מ (מיל') גל שמואלי (דירקטור בלתי תלוי) – כיהן עד שנת 2016 כסמנכ"ל הטכנולוגיה הראשי (CTO) של יחידה 81 של חיל המודיעין – היחידה הטכנולוגית של מערך המבצעים המיוחדים בצה"ל, המתמחה בפיתוחים חדשניים פורצי גבולות בכל הקשת הטכנולוגית. מר שמואלי היה שותף להקמת מספר חברות בתחומי פעילותו, מהן שתיים כבר נרכשו, האחת בכ- 1.2 מיליארד דולר והשנייה בכ- 400 מיליון דולר. מר שמואלי מביא עימו מומחיות עמוקה בבינה מלאכותית ((AI, אלקטרו אופטיקה ועיבוד אותות. מר שמואלי הינו בוגר מדעי המחשב מהטכניון, ובעל תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב.
אורית לרר (דירקטורית חיצונית) – כיהנה כמשנה למנכ"ל בנק הפועלים וחברת הנהלת הבנק. בין שאר תפקידיה כיהנה כמנכ"ל בנק הפועלים שוויץ, כיו"ר דירקטוריון בנק הפועלים לוקסמבורג, וכמבקרת פנימית ראשית של בנק הפועלים. אורית מביאה עימה ניסיון ניהולי ופיננסי עשיר בהובלת תהליכים אסטרטגיים, פיתוח עסקי, ביקורת תאגידית וניהול סיכונים, רגולציה והובלת תהליכי שינויים ארגוניים בתאגידים עם פעילות גלובאלית.
רו"ח מיכל בריקמן-מרום (דירקטורית חיצונית) –מומחית ביסודות פיננסיים, עסקיים וקשרי ממשל ותאגידים. בעלת ניסיון של למעלה מ- 10 שנים כדירקטורית בחברות ציבוריות ישראליות ובינלאומיות, ובוועדות הדירקטוריון השונות, לרבות תפקידים כמו ראש ועדת הטכנולוגיה של בנק איגוד וראש ועדות הביקורת, הכספים והתגמול של בתי ההשקעות המוסדיים הציבוריים הגדולים בישראל.
אלחנדרו וינשטיין (דירקטור) – שותף ומייסד קרן OTV (Olive Tree Ventures) ובעל מניות בסיפיה. מר וינשטיין הינו בעל ניסיון עסקי עשיר ומומחיות רחבה בפיתוח בתחום ראייה ממוחשבת והיה מעורב בכך בכמה מחברות הטכנולוגיה המובילות בארץ ובחו"ל. כמו כן, מר וינשטיין הוביל לאורך השנים, בתפקידיו כיזם ומנכ"ל, עסקאות מיזוגים ורכישות בעשר מדינות שונות, בהיקפים של מיליארדי דולרים, והשלים את אחת ההנפקות הגדולות בצ'ילה.
פרופ' אלי טלמור, יו"ר דירקטוריון סיפיה וויז'ן, מסר: "ברצוני לברך, בשם הדירקטוריון והנהלת החברה, את גל, אורית, מיכל ואלחנדרו, על הצטרפותם לדירקטוריון החברה. כל אחד מחברי הדירקטוריון החדשים מביא עימו ניסיון מקצועי מוכח במגוון דיסציפלינות רלוונטיות לפעילות החברה, בתחומי הרכב, טכנולוגיה ו- AI, פיתוח עסקי, בנקאות, שוק ההון ופיננסים. בנוסף, אנו גאים לצרף לשורת הדירקטוריון שתי נשים בעלות מומחיות ויכולות מנהיגות חזקות בתחומים אלה. ברצוני להודות מקרב לב לחברי הדירקטוריון היוצאים, מר רמי ליפמן, מר סטפן מרגוליס, ומר ג'יימס מיטשל על תרומתם המשמעותית לצמיחתה של החברה ולהפיכתה לחברה ציבורית."
פרופ' טלמור הוסיף: "אנו מצפים לפעילות מקצועית, פורייה ומשותפת של חברי הדירקטוריון, תוך יישום עקרונות ממשל תאגידי קפדני. אני משוכנע כי דירקטוריון החברה בהרכבו הנוכחי ערוך היטב לתמוך ולתרום להגשמת חזון החברה ויעדיה העסקיים, ולמיצובה בשנים הקרובות כשחקנית גלובאלית מהשורה הראשונה בשוק התחבורה החכמה וניטור פנים הרכב הצומח."
סיפיה וויז'ן בע"מ ("סיפיה", ת"א: ספיה; CPIA) היא חברת אוטו-טק המפתחת, מייצרת ומשווקת טכנולוגיות ומערכות מתקדמות מבוססות בינה מלאכותית (AI) לניטור נהג ופנים הרכב ((DMS/OMS ליצרני רכבים ולציי רכב. מערכת הדגל שפיתחה החברה, Driver Sense, עושה שימוש בעיבוד תמונה ובינה מלאכותית לצורך ניטור נהג ופנים הרכב, כולל מכשיר ייעודי לניטור נהג המיועד לציי רכב.
טכנולוגיית הראייה הממוחשבת והבינה המלאכותית שבבסיס מערכת ה- Driver Sense, המוגנת בפטנטים וקניין רוחני רחב, מנתחת תמונות אינפרא-אדום (IR) על מנת להעריך את התנהגות הנהג באמצעות מעקב אחר תווי פניו והופעתו של הנהג (זיהוי סממנים חזותיים, כגון: עפעפיים, אישונים, כיוון מבט ועוד), ותרגום שלהם למשמעות הפיזיולוגית של מצב הנהג (עייפות, הסחות דעת, דיבור בטלפון ועוד), ובכך מסייעת לשיפור הבטיחות והאיכות של חוויית הנהיגה.
שוק הרכב, בו פועלת סיפיה, מונע על ידי תקני בטיחות ורגולציה. החל משנת 2023, ארגון Euro NCAP, האמון על תקינת הבטיחות ברכב באיחוד האירופי, אשר הנחיותיו מיושמות על ידי יצרניות רכב ברחבי העולם, יעניק דירוג מקסימלי בקטגורית ניטור נהג לרכבים המצוידים, בין השאר, במערכות המנטרות נהג באופן ישיר (DMS), כדוגמת מערכת ה- Driver Sense. כמו-כן, האיחוד האירופי פרסם עדכון לתקנות הבטיחות הכלליות בתעבורה, אשר תדרושנה בין השנים 2024 ל- 2026, שרכבים חדשים יצוידו במערכת לניטור עייפות והסחות דעת של הנהג. סיפיה הינה אחת משלוש החברות בתחום ה- DMS אשר מייעצות לארגון Euro NCAP, ומסייעות בהתוויית תקן הבטיחות.
לחברה זכיות במכרזים להטמעת מערכת ה- Driver Sense ב- 23 דגמי רכבים שונים (Design Wins), על גבי 7 פלטפורמות עם חמש יצרניות רכב שונות (כאשר בגין דגם אחד בו זכתה החברה, טרם נחתם חוזה סופי). היצרניות כוללות את SAIC Motor, יצרן רכב חשמלי בארה"ב, מותג רכב אמריקאי בסין ושתי יצרניות רכב מובילות נוספות בסין. מאחר ופלטפורמה בדרך כלל מורכבת ממספר דגמי רכב, זכיה בדגם מפלטפורמה מהווה אינדיקציה לכך שהחברה עשויה לזכות בדגמים נוספים באותה הפלטפורמה.
לפרטים נוספים באתר החברה: cipia.com