מובילאיי הציגה את EyeQ Ultra, מערכת שנבנתה במיוחד עבור נהיגה אוטונומית

מובילאיי ב-CES 2022 צילום יחסי ציבור
מובילאיי ב-CES 2022 צילום יחסי ציבור

מובילאיי הציגה בתערוכת CES 2022 את EyeQ Ultra, מערכת מבוססת על שבב המתקדמת ביותר ובעלת הביצועים הגבוהים ביותר של החברה, שנבנתה במיוחד עבור נהיגה אוטונומית. כפי שנחשף במהלך CES 2022, מערכת EyeQ Ultra ממקסמת הן את הביצועים והן את היעילות ב-176 TOPS בלבד, דבר שהופך אותה לשבב הרכב האוטונומי (AV) החסכוני ביותר בתעשייה. המערכת-על-שבב בעלת התכנון היעיל מתבססת על שבעה דורות של ארכיטקטורת EyeQ מוכחת כדי לספק את הכוח והביצועים המדויקים הדרושים עבור כלי רכב אוטונומיים, שקרוב לוודאי יהיו כלי רכב חשמליים לחלוטין. השבב הראשון עבור ה-SoC EyeQ Ultra צפוי לקראת סוף 2023 עם ייצור המוני בסטנדרט רכב בשנת 2025.

"רכב אוטונומי לצרכנים הוא המטרה הסופית עבור התעשייה", אמר פרופ' אמנון שעשוע, מייסד, נשיא ומנכ"ל מובילאיי. "הודות לפיתוח של פתרון מלא לנהיגה עצמית – מחומרה ותוכנה ועד מיפוי ומודלים של שירות – מובילאיי בעלת נקודת מבט ייחודית על הדרישות המדויקות מהמערכת לנהיגה עצמית המאפשרת לנו להגיע לאופטימיזציה של יחס ביצועים ועלות שתהפוך את הרכב האוטונומי לצרכנים למציאות."

מובילאיי תכננה את EyeQ Ultra לאחר שהיא בנתה תחילה רכב אוטונומי על מנת להבין בדיוק מה דרוש לרכב בנהיגה עצמית כדי לפעול עם זמן ממוצע בין תקלות גבוה מאוד (Mean Time Between Failure). גישה זו מאפשרת למובילאיי איזון אופטימלי בביצועים של מאיצי החומרה השונים  לצד יתר המעבדים במסגרת יחס ביצועים-צריכת הספק יעיל במיוחד.

יחס עלות-ביצועים ללא תחרות

EyeQ Ultra, שמסמלת קפיצת מדרגה בהתפתחות של משפחת EyeQ מערכות על שבב (SoC), אורזת למעשה את הביצועים של 10 מערכות EyeQ5 במארז אחד. בעזרת טכנולוגיית 5 ננומטר המתקדמת, EyeQ Ultra מסוגלת להתמודד עם כל הצרכים והיישומים של נהיגה אוטונומית ברמה 4 (L4) ללא צורך בהשקעה של צריכת הספק ועלויות נוספות הכרוכות בשילוב יחד של מספר מערכות על שבב. כמו מערכות EyeQ הקודמות, EyeQ Ultra תוכננה כדי להשתלב עם התוכנה של Mobileye, וכך מאפשרת יעילות הספק מעולה מבלי להתפשר על הביצועים.

EyeQ Ultra עושה שימוש במערך של ארבעה סוגי מאיצים ייעודיים, שכל אחד מהם מיוצר עבור משימה ספציפית. מאיצים אלו משולבים עם ליבות CPU,ISP (מעבד אותות תמונה) ומעבד גרפי (GPU) בכדי לספק פתרון יעיל ביותר המסוגל לעבד קלט משתי תת-מערכות חישה – מערכת אחת של מצלמות בלבד ומערכת שניה המשלבת רדאר ולידאר יחד – בנוסף למערכת מחשוב מרכזית של הרכב, המפה בעלת הרזולוציה הגבוהה וכן תוכנה התומכת בקבלת החלטות נהיגה של הרכב. ב-176 TOPS בלבד, ה-EyeQ Ultra יעילה הרבה יותר מאשר פתרונות AV אחרים, ומספקת את הביצועים הדרושים במחיר מתאים עבור כלי רכב אוטונומיים ברמת הצרכן.

הודות לשילוב המיטבי בין יעילות וביצועים, EyeQ Ultra מביאה לידי ביטוי את הפוטנציאל של כלי רכב אוטונומיים, להפוך את הכבישים לבטוחים יותר ולצמצם עומסי התנועה עבור הצרכנים.

התפתחות ארכיטקטורת EyeQ

ההצגה של EyeQ Ultra מגיעה במקביל להכרזה על שתי מערכות על שבב EyeQ חדשות עבור מערכות סיוע מתקדמות לנהג (ADAS) – EyeQ6L ו-EyeQ6H – וכן לאחר ההכרזה על מסירתה של המערכת על שבב  EyeQ ה-100 מיליון של מובילאיי בסוף השנה שעברה. מערכת EyeQ של מובילאיי, שהוצגה לראשונה ב-2007, שינתה את שוק ה-ADAS בכך שהיא הוכיחה שחיישני מצלמה חסכוניים בשילוב עם עיבוד על ידי הטכנולוגיה הייעודית של מובילאיי מסוגלים למנוע התנגשויות ולהפחית את חומרתן. החדשנות של EyeQ סייעה להפוך את טכנולוגיית הבטיחות בדרכים לנגישה יותר, והביאה למיליוני נהגים ברחבי העולם טכנולוגיות חשובות כמו התרעה מפני התנגשות קדמית, התרעה על סטייה מנתיב וזיהוי שטחים מתים.

ארכיטקטורת EyeQ המוכחת של מובילאיי מהווה את הבסיס ל-EyeQ Ultra. מערכת זו, שתוכננה בכדי להנגיש את הרכב האוטונומי לצרכנים, מהווה בשורה חדשה בשוק הרכב, כפי שמשפחת EyeQ של מערכות על שבב עשתה לפניה. כהרחבה של משפחת EyeQ, מערכת EyeQ Ultra תקבל מידע גם מטכנולוגיית המיפוי Road Experience Management™ (REM) של מובילאיי. REM אוספת, באמצעות מיליוני כלי רכב על הכביש שכבר מצוידים במערכת מובילאיי, חבילות של נתוני דרך כדי לייצר את Mobileye Roadbook™, אליה ניתן לגשת באמצעות הענן על מנת לספק מידע עדכני בזמן אמת על נתיבי הנסיעה וסביבת הרכב.

שתי מערכות על שבב חדשות של EyeQ לדור הבא של מערכות ADAS

מערכת EyeQ6L תהיה היורשת של המערכת על שבב EyeQ4, במארז שגודלו רק 55 אחוז מזה של ה-EyeQ4. פתרון זה המכיל קופסה אחת על השמשה הקדמית, מספק יותר TOPS של למידה עמוקה תוך צריכת הספק נמוכה במיוחד למערכות ADAS בסיסיות ופרימיום (L2) יעילות ביותר. המערכת התחילה ייצור ניסיוני בשנה שעברה וייצור המוני שלה צפוי להתחיל עד אמצע 2023.

מערכת EyeQ6H תתמוך במערכות ADAS פרימיום כמו גם ביכולות מסוימות לרכב אוטונומי עם כיסוי חיישנים מלא של 360 מעלות.

המערכת שוות ערך לשתי מערכות על שבב EyeQ5 במונחים של כוח מחשוב, אך חשוב מכך, היא תומכת בוויזואליזציה לנהג (למשל בעת חניה) ומתפקדת טוב יותר מקודמה תחת עומסי עבודה כבדים של בינה מלאכותית. פתרון זה הינו למעשה פתרון מרוכז שבו לראשונה מערכת אחת יחידה תספק גם את כל האפליקציות של מערכות סיוע מתקדמות לנהג ברמה 2+, גם עיבוד מרובה מצלמות (כולל מצלמות חניה), וישלב יישומי צד שלישי כגון הדמיית חניה ואף יתמוך במערכת לניטור נהגים. המערכת על שבב המתקדמת ביותר של  ADAS ממשפחת EyeQ תתחיל בייצור נסיוני השנה וייצור מלא צפוי להתחיל עד סוף 2024.

שתי המערכות על שבב EyeQ6 ייוצרו בטכנולוגיית 7nm.

עוד הקשרים: בעוד מובילאיי ממשיכה לבצע את תכניתה לאפשר נהיגה אוטונומית, מערך המוצרים של החברה נחשף ומציג גמישות ויכולת גדילה משמעותית. מובילאיי מסרה לאחרונה את מערכת EyeQ SoC ה-100 מיליון שלה, חשפה את דגם הייצור של הרובוטקסי שלה, והרחיבה את הניסויים ברכב האוטונומי שלה לערים רבות ברחבי העולם, כולל בארה"ב, אירופה ואסיה.

הכרזות על שיתופי פעולה

במסגרת CES 2022 פולקסווגן, פורד ו-Zeekr  בשיתוף מובילאיי, הכריזו על תוכניות חדשות המבוססות על מערכות המיפוי, מערכות הסיוע המתקדמות לנהג (ADAS) וטכנולוגיית הרכב האוטונומי (AV) של מובילאיי.

באמצעות Travel Assist 2.5, קבוצת פולקסווגן ממנפת את טכנולוגיית המיפוי של מובילאיי באמצעות מיקור המונים, במטרה לשפר מאפייני נוחות של ADAS כגון שמירה על נתיב/מרכוז בנתיב בכלי רכב של מותגי פולקסווגן, סקודה וסיאט.

מובילאיי ופורד מעמיקות את מערכת היחסים ארוכת השנים, לשיתוף פעולה אסטרטגי שמוסיף את טכנולוגיית המיפוי Road Experience Management™ (REM™) לגרסה עתידית של מערכת BlueCruise של פורד, ומביאות פתרונות ADAS ברמת 2+ (L2+) למותגים ודגמים רבים של הקבוצה.

מובילאיי ו-Zeekr, מותג התחבורה החשמלי העולמי של קבוצת Geely Holding, מכריזות על תוכניות להציע לצרכנים רכב חשמלי לחלוטין בנהיגה עצמית  המופעל על ידי Mobileye Drive עד שנת 2024.

ArabicChinese (Simplified)DutchEnglishFrenchGermanHebrewItalianJapaneseRussianSpanishSwedish

אהבתם ? שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

רוצים לקרוא עוד ?