קבוצת אירני מקימה קרן השקעות בתחום הריטייל והאופנה בהיקף של למעלה מ-100 מיליון שקלים. הקרן תשקיע ותלווה סטארטאפים מובילים בעיקר בתחום הריטייל והאופנה. בנוסף להשקעה הכספית הקבוצה תשמש גם כ-Design partner ותעמיד לרשות הסטארטאפים סביבות מעבדה רלוונטיות וביניהן חנויות, מחסנים, DATA ועוד.
הקבוצה תוביל ביחד עם היזמים את פיתוח הרעיון והמוצר בשותפות המותגים הבינלאומיים המובילים בעולם, וכן תאפשר sandbox נרחב של תשתיות הרשת החל מחנויות פקטורי 54 וחנויות מותגים, שרשרת אספקה, מערכות טכנולוגיות, דאטה ועוד לטובת ניסוי המוצר בסביבה אמיתית, התאמתו לצרכי השוק וכן POC מקומי לטובת המותגים הבינלאומיים. את הסטארטאפים ילוו מנטורים בכירים של הארגון, והם יקבלו גישה ישירה ליותר מ-120 מותגים מובילים בעולם האופנה הבינלאומי.
רוני אירני, המייסד והבעלים של קבוצת אירני: "ב 150 השנים האחרונות הריטייל כמעט ולא השתנה, אנחנו עומדים בפני מהפכה, ועולם הריטייל כפי שאנו מכירים יעבור שינוי דרמטי. היכולת לקבל מוצר בתוך שעתיים והתחרות הגדולה בעולם הוסיפו לחץ משמעותי על הריטייל המסורתי וכן על עולמות האיקומרס, והחברות שישרדו יהיו אלו שיידעו לאמץ ולפתח חדשנות משמעותית. נדרשת קומבינציה של מגוון חידושים טכנולוגיים משמעותיים שיאפשרו את המהפכה בריטייל. ישראל היא מרכז עולמי לחדשנות ונמצאת בחוד החנית הטכנולוגית. אנו רואים בחיבור בין סטארטאפים מובילים למותגים הבינלאומיים הזדמנות ליצור אקו-סיסטם משמעותי״.
אמיר רוזן שכיהן בשלוש וחצי השנים האחרונות כסמנכ״ל טכנולוגיות ומערכות המידע של הקבוצה, יכהן כמנכ״ל קרן ההשקעות. מיכל קליש שניהלה את הפיתוח העסקי והאסטרטגיה של הקבוצה , תמונה לסמנכ״לית בכירה להשקעות ואסטרטגיה (senior VP). בימים אלו החלה הקבוצה באיתור מחליף לרוזן לתפקיד סמנכ״ל טכנולוגיות ומערכות מידע של קבוצת האופנה (CIO).
אמיר רוזן, מנכ״ל קרן ההשקעות: ״הידע הרחב שהקבוצה צברה לאורך השנים בתחום הריטייל והאופנה מאפשר לנו לכוון את הסטארטאפים ומהווה מכפיל כוח ובסיס להצלחה משותפת. אנו מציעים סינרגיה בין קרן השקעות מחד וליווי עסקי וטכנולוגי מאידך, כולל אפשרות לבדיקות תוכנה וחומרה בסביבות ריטייל אמיתיות וחדשניות״.
מיכל קליש, סמנכ״לית בכירה בקרן: ״העבודה המשותפת שלנו מול ההנהלות הבכירות של בתי האופנה המובילים בעולם חושפת אותנו לאתגרים המשמעותיים בשווקים הבינלאומיים, ומאפשרת למותגים לבחון את פעילות הסטארטאפים בסביבת הריטייל שלהם בישראל. כחברה שמקדמת חדשנות אנחנו משקיעים משאבים רבים במחקר שוק וניתוח תחזיות לעתיד עולם הריטייל והאופנה. המטרה שלנו ליצור שותפויות אסטרטגיות וחיבור בין הסטארטאפים לבין שחקנים מרכזיים בעולם האופנה.״
כחלק ממהלך זה של קבוצת אירני, משלחת בכירה תצא לכנס ה – NRF המוביל בתחום ושמתקיים בינואר בניו יורק להיפגש עם סטארטאפים ולקדם השקעות.
קבוצת אירני פועלת בעולם האופנה הבינלאומי ובעלת 140 חנויות ו-1800 עובדים. הקבוצה פועלת בעולמות הריטייל הסיטונאות והייצור, ונציגה בלעדית בישראל של מותגים בינלאומיים מובילים בניהם ארמני, דיזל, בוס, טומי הילפיגר, מייקל קורס, פנדי, סן לורן, מונקלר, בלאנסיאגה ועוד.