חברת אופן ווב (OpenWeb) הישראלית, שפיתחה פלטפורמה לבניית קהילות באתרי תוכן במטרה לייצר שיח ציבורי, בריא ואיכותי יותר מודיעה על רכישת פלטפורמת ניהול המשתמשים Jeeng בסכום הנאמד על סך של 100 מיליון דולר. הפיתוח הייחודי של Jeeng, אשר משרת למעלה מ-650 יוצרי תוכן, מסייע למשתמשים חוויית תוכן מותאמת אישית במגוון רחב של פלטפורמות תוכן דיגיטליות.
חברת Jeeng הוקמה בשנת 2010, ותומכת כיום ב-150 מיליון משתמשים חודשיים באתרי תוכן, כמו: VICE Media, The Atlantic, Crain's, HarperCollins ו-Vox Media. הפיתוח הייחודי של Jeeng מאפשר לאתרי תוכן להמיר משתמשים ארעיים באתר למשתמשים קבועים, דבר המחזק את הקשר עימם באופן ישיר.
הרכישה תאפשר ל-OpenWeb להרחיב את בסיס המשתמשים שלה הכולל כ- 100 מיליון משתמשים פעילים מכ-1,000 אתרי תוכן משמעותיים וביניהם: הניו יורק טיימס, הרסט, יאהו! ועוד. פלטפורמת הבינה המלאכותית הייחודית של Jeeng ממצבת את OpenWeb כפלטפורמת B2B2C עבור אתרי התוכן והמפרסמים, וזאת במטרה ליצור חוויות תוכן משמעותיות יותר עבור קהל המשתמשים.
"רכישה זו מקרבת את אופן ווב להשגת היעד, להעניק לאתרי תוכן ומפרסמים את היכולת להתחבר למאות מיליוני משתמשים בכל פלטפורמה מקוונת בה הם נמצאים, דרך העברת הודעות אישיות, דואר אלקטרוני, אתרי חדשות ותוכן, שיחות אינטראקטיביות ועוד", אומר נדב שובל, מנכ"ל ומייסד שותף בחברת OpenWeb. "עם דעיכת השימוש בקבצי Cookie, קריסת האמון של המשתמשים במדיות חברתיות והשימוש הגובר של חברות בפילוח משתמשים, אתרי תוכן ומפרסמים צריכים לדבר עם המשתמשים שלהם באופן מותאם אישית. עם היכולות של Jeeng, אנחנו יכולים להמשיך לבנות ולחזק את הקשרים האישיים האלה ולעלות את הערך שאותו אנו נותנים לאתרי התוכן."
"מידי יום המשתמשים חווים עומס גדול של הודעות המופנות אליהם ברשתות, ואתרי תוכן צריכים לבצע התאמות ייחודיות לקוראים שלהם ולספק תוכן איכותי ורלוונטי", אמר סמנכ"ל הכספים של אופן ווב, חיים ששון. "ביצוע הרכישה הזו תאפשר לאתרי תוכן ומפרסמים להשתחרר מהתלות ברשתות החברתיות ותאפשר להם ליצור קשר איכותי ומדויק יותר עם קהלים חדשים ברשת".
"OpenWeb ו-Jeeng הם התאמה מושלמת מכיוון שאנו חולקים את אותו חזון", אומר ג'ף קופייצקי, מנכ"ל OpenWeb. " Jeeng מובילה את תחום יצירת הקהילות באתרי תוכן וביצירת חוויות חברתיות חדשניות ובטוחות. המומחיות שלנו ב- Jeeng היא בהענקת שירות מותאם אישי. כעת, כחברה אחת, אנחנו נוכל להעניק חווית שימוש חדשה וייחודית שתענה על הצרכים של כל אתרי התוכן והמפרסמים".
רכישה זו מצטרפת ל-2 הרכישות הקודמות ותהיה השלישית במספר עבור OpenWeb בתוך שנה; בינואר 2022 רכשה OpenWeb את חברת Hive Media תמורת 60 מיליון דולר, רכישה אשר העצימה את יכולות החברה ואיפשרה לייצר מוצרים חדשניים לצורך חיזוק הקשר בין המשתמשים לאתרי התוכן. באפריל 2022 נרכשה חברת ADYOULIKE, שמספקת פלטפורמה טכנולוגית לפרסום דיגיטלי, תמורת 100 מיליון דולר. בנוסף, גייסה OpenWeb רק לאחרונה כ-170 מיליון דולר בסבב גיוס F, מה שהביא את הערכת השווי הכוללת שלה ל-1.5 מיליארד דולר.
60 עובדי Jeeng ישולבו ב-OpenWeb במשרדים בניו יורק ובתל אביב. את העיסקה ליווה בנק ההשקעות האמריקאי JMP Securities וזאת מטעם חברת Jeeng.
OpenWeb הוקמה בשנת 2015 וגייסה עד כה 393 מיליון דולר, שוויה עומד כיום על מעל ל 1.5 מיליארד דולר. החברה מעסיקה למעלה מ-265 עובדים בתל אביב, ניו יורק, קייב, סן דייגו, קנדה, לונדון ופריז. בשנים האחרונות חוותה צמיחה אדירה וכיום, מאפשרת שיח בריא ליותר מ-100 מיליון משתמשים פעילים חודשיים. המערכת של OpenWeb מוטמעת על גבי אתרי התוכן הגדולים בעולם ומאפשרת למערכת העיתונות הדיגיטלית להוביל את השיח הציבורי שנכון להיום נשלט בבלעדיות על ידי הרשתות החברתיות. OpenWeb בונה את הקהילות של הרוב המוחלט של יצרני התוכן בעולם והחברה עובדת כיום עם מעל ל-1000 אתרי תוכן גדולים, ביניהם: Fox News, Yahoo, TechCrunch, Salon, AOL, The times ובארץ- גלובס, ישראל היום, ספורט 5, מעריב ועוד.
Jeeng, לשעבר PowerInbox, מספקת פתרונות הודעות מותאמים אישית, אוטומטיים ורב-ערוציים המאפשרים לאתרי תוכן להשיג הכנסות חדשות באמצעות הגברת מעורבות המשתמשים על גבי האתר. עם Jeeng, אתרי התוכן יכולים לבצע אופטימיזציה של המשתמשים שלהם בצורה טובה יותר – תוך התמקדות בהודעות אוטומטיות וחוצות ערוצים המותאמות להתעניינות המשתמשים, אשר מנוהלות בקלות ונתמכות על ידי פלטפורמת הודעות דינמית. Jeeng תומכת ב-150 מיליון משתמשים ייחודיים בחודש מלמעלה מ-650 מו"לים מובילים, כולל VICE Media, The Atlantic, Crain's, HarperCollins ו-Vox Media. למידע נוסף על ג'ינג, בקרו באתר www.jeeng.com.