חברת Fiverr מציגה ממצאים מסקר גלובלי שבחן את העדפות העבודה של בני דור ה-Z. הסקר כלל כ-7,121 נשאלים בגילאי 16-26, כשליש מתוכם מתגוררים בארצות הברית, ונעשה בשיתוף חברת המחקר והייעוץ Censuswide. כ-40 אחוז מבני דור ה-Z השיבו כי היו מעוניינים להיות בעלי עסק משלהם או פרילנסרים.
"הדור הצעיר שנכנס כעת לשוק העבודה, עומד בחזית השינויים המתחוללים בו. בעיצומו של מיתון כלכלי ניתן לראות את דור ה-Z ממשיך לתעדף גמישות ועניין בעבודה – מה שהופך את הבחירה שלו בקריירה עצמאית לאטרקטיבית יותר" אמרה גלי ארנון, סמנכ"לית השיווק של פייבר. "ממעקב אחר הפעילות של אנשי דור ה-Z הפועלים בפייבר, אנו מסיקים שהחופש, הגמישות ויכולת קביעת התעריפים שמתאפשרת בעבודת הפרילנסר, נתפסים כיתרון משמעותי".
בין הממצאים הבולטים שעלו בסקר:
בני דור ה-Z שנסקרו אינם רואים בתואר אקדמי ובעבודה במשרה מלאה כמדד להצלחה בקריירה. 40 אחוז מהמשיבים אינם מאמינים שלימודים לתואר אקדמי מהווים צעד נדרש לקריירה מוצלחת. 70 אחוז מהמשיבים רואים בעבודה כפרילנסרים אפשרות לקריירה טובה לא פחות מעבודה במשרה מלאה. כרבע מהמשיבים (24 אחוז) מאמינים שחשוב להקדיש תקופה מסוימת לטיולים או לתחביבים לפני פתיחה במסלול קריירה תובעני.
הפרמטרים המובילים את סדרי העדיפויות של דור ה-Z הם הצורך בביטחון כלכלי, גמישות בעבודה והגשמת יעדים אישיים.
71 אחוז מהמשיבים מאמינים ששעות עבודה גמישות והיכולת להתנהל באופן עצמאי נמצאים בראש סדר העדיפויות בעת חיפוש אחר עבודה חדשה. 32 אחוז מהמשיבים דיווחו שעניין בעבודה משפיע על הרצון לעבוד בצורה מאומצת יותר. 1 מתוך 5 (20 אחוז) הצהיר שהוא "עובד כדי לחיות" ולא "חי כדי לעבוד". 25 אחוז מהמשיבים מוכנים לעבוד קשה על מנת שמשכורתם תעלה. 30 אחוז מתעדפים שכר גבוה בעת חיפוש עבודה חדשה.
ממצאים שעלו בקרב הנסקרים בארה"ב:
73 אחוז מהמשיבים רואים בעבודה כפרילנסרים אפשרות טובה בתקופה של חוסר ודאות כלכלית. 41 אחוז מהמשיבים רואים בעבודה כפרילנסרים הזדמנות לייצר הכנסה נוספת בתקופת אינפלציה. 29 אחוז מהמשיבים מעוניינים בגמישות שתאפשר להם את להגדיל את שכרם כדרך להתמודדות עם עליות המחירים בשוק. 30 אחוז מהמשיבים רואים בעבודה כפרלינסרים חלופה טובה בעת פיטורים.
הסקר נערך בשיתוף עם Censuswide, בקרב מדגם של 7,121 צעירים בגילאי 16-26, מבני דור ה-Z באנגליה, ארצות הברית (כ-28 אחוז), גרמניה, הולנד וצרפת. המידע נאסף בין התאריכים 13-20/2/23. Censuswide עובדת בהתאם לכללי ה-Market Research Society וממלאת את כללי ה-MRS, המבוססים על עקרונות ESOMAR.
למידע נוסף בקרו ב-fiverr.com, קראו את הבלוג, ועקבו אחר הרשתות החברתיות בטוויטר, אינסטגרם ופייסבוק.